Nio lucrează la turație maximă: Cum luptă cu BYD și Tesla

de: Andrei Tilimpea
23 08. 2023

Producătorul de vehicule electrice NIO a lansat ceea ce ar putea fi cea mai importantă mașină electrică de până acum, ES6, în mai.

În ciuda dimensiunilor sale compacte, SUV-ul electric NIO ES6 are deja un impact semnificativ.

După ce și-a lansat cea de-a doua generație ES6 pe 24 mai, firma chineză de cercetare a comportamentului consumatorilor CarFans a publicat un raport care afirmă că NIO a strâns aproape 30.000 de precomenzi în trei zile.

Fiecare magazin a primit aproximativ 90 de precomenzi, cu 20 de confirmări (cu 30% până la 40% de la o lună la lună). Cu aproximativ 330 de magazine, înseamnă aproximativ 29.700 de rezervări, cu 6.600 confirmate.

Noul ES6 a dat viață NIO, ceea ce a contribuit la alimentarea unui nou record lunar de aport de comenzi YTD în mai. NIO a livrat peste 20.000 de vehicule în iulie, 54% (11.118) fiind noul ES6, stabilind un nou record lunar de vânzări pentru un singur model.

NIO profită de cererea crescută, cu un nou raport care susține că producătorul de vehicule electrice produce cel puțin 300 de SUV-uri electrice ES6 pe zi.

Media locală Caixin (prin CNevPost) a raportat că NIO a schimbat unele dintre facilitățile sale de la producția cu un singur schimb la producția în două schimburi, citând o persoană familiarizată cu problema. Fabrica sa F1 produce în principal noi modele ES6, în timp ce ES8 a fost mutat la fabrica F2.

Raportul afirmă că NIO a oprit producția timp de cinci zile la sfârșitul lunii iulie sau începutul lunii august pentru a îmbunătăți liniile de producție.

Drept urmare, înregistrările de asigurări ale NIO au scăzut în ultimele două săptămâni, cu 20% în prima săptămână a lunii august și cu încă 23% în săptămâna a doua.

Cel mai important model electric de până acum

ES6 a fost introdus inițial în 2018 ca o opțiune mai accesibilă pentru SUV-ul electric ES8, livrările începând cu sfârșitul anului 2019.

De la lansare, ES6 a fost vânzătorul principal al NIO, reprezentând aproape 64% din vânzări în 2020, 45% în 2021 și aproximativ 46% anul trecut.

Cu toate acestea, după introducerea platformei NT 2.0 de nouă generație, NIO se concentrează pe modernizarea modelelor. Construit pe supercomputerul NIO Adam (care este alimentat de Nvidia Orin SoCs), sistemul poate gestiona o cantitate masivă de aplicații și rețele pentru a alimenta mașinile autonome cu 1.000 de trilioane de operațiuni pe secundă.

ES6 din a doua generație este cel mai ieftin SUV electric de la NIO, începând de la 368.000 RMB (51.600 USD) pentru bateria de 75 kWh și 426.000 RMB (59.300 USD) pentru versiunea de 100 kWh. NIO oferă, de asemenea, o opțiune de baterie ca serviciu (BaaS) pentru 298.000 RMB (41.500 USD).

În iunie, NIO a lansat și ET5T, primul său break electric, care va concura cu Porsche și BMW pe piața europeană.

Livrările noului flagship ES8 au început pe 28 iunie, după lansarea inițială la NIO Day 2022 în decembrie, alături de EC7.

Noul ES6 a reprezentat 54% (11.118 unități) din livrările de vehicule electrice ale NIO în iulie, în timp ce ET5T a contribuit cu aproape 18% cu 3.662 de unități. Între timp, livrările NIO ES8 au crescut cu 226% din iunie până la 1.917, atingând cel mai mare total din decembrie 2021.